.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا رئيس‌جمهور به رسانه‌هاي خارجي، راحت‌تر از داخلي‌ها وقت مصاحبه مي‌هد؟

چطور است كه "چارلي رز " از سي ان ان در مدت 5 سال 5 بار با احمدي‌نژاد مصاحبه مي‌كند و حتي رئيس‌جمهور با او آنقدر خودماني مي‌شود كه مي‌گويد: "چارلي ما كه با هم رفيقيم، سؤال‌هاي احمقانه نپرس. "

به گزارش جهان، نادر طالب‌زاده كارشناس رسانه، فعال فرهنگي و مستندساز در گفت‌وگوي ضمن انتقاد از رسانه‌ها درباره كوتاهي در رصد اقدامات مشكوك دشمنان ايران، از برخي رفتارهاي رئيس‌جمهور در مصاحبه با شبكه‌هاي آمريكايي انتقاد كرد.

وي با اشاره به نشستي كه 8 تا 10 دسامبر (2 روز قبل از تاسوعا) در واشنگتن و با موضوع "مقابله با تهديد ايران " برگزار شد، گفت: در اين نشست 3روزه براي تحليل ايران، چند سناتور كنگره آمريكا، نمايندگان پارلمان، نمايندگان سيا، كاخ سفيد، ژنرال سابق ارتش اسرائيل و نزديك به 10 نويسنده صهيونيست حضور داشتند؛ از ميكل لوين تا افراد ديگر مثل ليبرمن و... كه اين افراد گروه فشار صهيونيست‌ها بر آمريكا درباره ايران هستند.

وي ادامه داد: اما بزرگترين مسأله اين است كه هيچ اطلاع‌رساني درباره اين نشست كه موضوعش هم ايران بود نشده و اين نقص بزرگي است. ما در واشنگتن دفتر داريم، اما نتوانستيم خبر بگيريم و حتي مي‌توانستيم در آن نشست خبرنگار داشته باشيم.

اين مستندساز ادامه داد: بايد رسانه‌ها اين موضوع را رصد مي‌كردند، ولي هيچ كدام از رسانه‌ها و افراد دولت، اطلاع‌رساني نكردند!

وي در پاسخ به اين پرسش كه تفاوت اين نشست با نشست‌هاي مشابه چه مي‌باشد، گفت: در اين نشست نصف اعضاي كنگره و كاخ سفيد و پنتاگون و... حضور داشتند و خروجي اين جلسه 3 محور بود:

يكي اينكه: گزينه حمله اسرائيل به ايران دروغ است. اسرائيل چند ماه است كه ادعاي حمله به ايران را كرده، ولي عملاً اتفاقي نيفتاده است.

دوم اينكه: گزينه "حمله آمريكا به ايران روي ميز است " هم تهديد توخالي است و مؤثر نيست!

سوم اينكه: مدعي شدند آن چيزي كه مهم است تحريم‌هاست، كه همزمان با اين نشست قصد داشتند تحريم‌ها را افزايش دهند. پس اين نشستها، نشستهاي معمولي نيستند.

طالب‌زاده با ذكر اين نكته كه قرار است موضوع برنامه آتي "راز " (روز 5شنبه) به اين موضوع اختصاص يابد، ادامه داد: يكي از نتايجي كه از اين نشست گرفته مي‌شود اين است كه لازم نيست ما در كنگره يا كاخ سفيد حضور داشته باشيم، بلكه بايد در اين نشست‌ها حضور يابيم. چرا كه گروهاي فشار دست اينهاست و اين‌ها تعيين مي‌كنند كجا چه عملي انجام شود. در نتيجه ما بايد در اين نشست‌ها حضور يابيم و تحليل كنيم.

اين كارشناس رسانه در پاسخ به اين سؤال كه چرا چنين نشست‌هايي توسط رسانه‌هاي مختلف داخلي از جمله رسانه ملي مورد تحليل قرار نگرفته‌اند، گفت: رسانه‌ها درگير مسايل حاشيه‌اي شده‌اند كه اين موضوع ديده نشد. وي در ادامه گفت: وظيفه رسانه هم ارسال و هم تحليل خبر مي‌باشد. چرا ما نبايد بگوييم كه در آن نشست چه اتفاقي افتاد؟ ما بايد مردم را آگاه كنيم و دنبال شعار دادن نباشيم و دنبال كار جدي باشيم.

طالب‌زاده ادامه داد: ما كه يك طرف اين نشست‌ها هستيم بايد به اين نشست‌ها توجه بيشتري داشته باشيم و ببينيم كجاها مأيوس هستند و كجاها ضعف دارند، تزلزل دارند و چه راهكارهايي تعيين مي‌كنند و اينكه به چه چيزي اميد دارند.

اين كارشناس رسانه‌اي گفت: خيلي راحت خبرنگار پرس تي وي يا خبرنگار صدا و سيما مي‌توانست در اين نشست حضور پيدا كند و شرايط را رصد كند و حتي با آنها مصاحبه كند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه "سياستمداران آمريكا بودجه هنگفتي را صرف ساخت فيلم‌هايي مي‌كنند كه ايران را تروريست معرفي كنند. در مقابل ما چه كرده‌ايم؟ "، گفت: اخيراً در آمريكا فيلمي با موضوع شكنجه ساخته شده است كه در اين فيلم عنوان مي‌شود كه 20 ميليون دلار از طرف ايران براي بمب‌گذاري هسته‌اي در شهرهاي مهم آمريكا به تروريست‌ها داده شده، كه اين شبهه‌اي است كه سال‌هاست روي آن كار كرده‌اند و حالا فيلمش را ساختند. در صورتي كه هيچ وقت ايران چنين كاري را انجام نداده و اين آن جايي است كه بايد رسانه نقد كند و نكرده است.

سازنده برنامه "راز " گفت: سال‌هاست كه مي‌گويند ايران اگر هسته‌اي شود در شهرهاي امريكا بمب‌گذاري هسته‌اي مي‌كند! اينها همان گروه فشاري هستند كه اين حرف‌ها را مي‌زنند. كار اوباما هم نيست، زيرا وقتي كه رييس جمهور به اوباما نامه نوشت همين گروه فشار نگذاشت اوباما جواب دهد.

نادر طالب‌زاده در بخش ديگري از سخنانش ضمن انتقاد از مصاحبه‌هاي مكرر رئيس‌جمهور با رسانه‌هاي آمريكايي، گفت: آنها راحت با رئيس‌جمهور ما مصاحبه مي‌كنند، ولي ما حتي با آدم رده هفتم وزارت خارجه آمريكا نمي‌توانيم مصاحبه كنيم. چطور است كه "چارلي رز " از سي ان ان در مدت 5 سال 5 بار با احمدي‌نژاد مصاحبه مي‌كند و حتي رئيس‌جمهور با او آنقدر خودماني مي‌شود كه مي‌گويد: "چارلي ما كه با هم رفيقيم، سؤال‌هاي احمقانه نپرس. " ولي آيا يك خبرنگار ايراني مي‌تواند با اوباما مصاحبه كند و با او شوخي كند!؟

وي افزود: چين سال‌ها امريكا را در اين زمينه تحريم كرد. ما سياست خيلي ضعيفي در اين زمينه داشته‌ايم. مثلاً شبكه "پرس تي وي " در واشنگتن دفتر دارد، ولي نمي‌تواند با مسؤولين امريكايي مصاحبه كند و فقط با مردم در خيابان مصاحبه مي‌كند! ولي خبرنگار آنها در تهران وقت مي‌گيرد و رياست جمهوري براي مصاحبه به آنها وقت مي‌دهد و حتي از رسانه‌هاي داخلي سريع‌تر وقت مصاحبه مي‌دهند!

اين كارشناس امور بين‌الملل در اين زمينه ادامه داد: بارها اين مسأله را به رييس جمهور گفته‌ام و انتقاد من همين است و هيچ توضيحي هم قانع‌كننده نيست. اگر شما پرفسور مولانا را قانع كرديد كه اين كار خوب است، من هم قانع مي‌شوم.

وي ادامه داد: اين فقط حرف من نيست. خيلي‌هاي ديگر هم اين موضوع را گفته‌اند. اما متأسفانه هر كس هم كه در اين جايگاه مي‌نشيند همين كار را مي‌كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.217 seconds.